
👋 Hej Linda, vad jobbar du med och hur kan en vanlig dag se ut för dig?
Jag arbetar som Accounting Manager på Kleer och det är en otroligt varierande roll! Allt från rekrytering, introduktioner och stötta teamet till medarbetarsamtal. Det är väldigt utvecklande och kul att få vara med på en nyanställds resa! En stor del av arbetet går också åt till att tillsammans med ledningsgruppen för Consulting driva olika projekt som tar Kleer framåt. Sedan är ju taket högt och vill man så kan man få testa på det mesta!
👩🏼💻 Hur skiljer sig årsbokslutssäsongen på Kleer från dina tidigare erfarenheter?
Den stora skillnaden här är nog att vi tack vare vårt system kan göra fler bokslut per konsult då allt är både i realtid och i ett och samma system. Även om det är en tuffare period arbetsmässigt, så upplever jag att det går väldigt smidigt.
💜 Vad tycker du fungerar särskilt bra på Kleer under bokslutssäsongen?
Förutom systemen så har vi även implementerat ett stödsystem som underlättar hela bokslutsprojektet där kunden kan vara med från början till slut. Systemet hjälper oss att kommunicera direkt med kunden, dela underlag med varandra men även smidigare granskningar.
Teamet och samarbetet skulle jag säga stärks lite extra under bokslutssäsongen då vi hjälps åt, även mellan team.
🫡 Hur påverkar teamet och samarbetet hur du upplever den här perioden?
Teamet och samarbetet skulle jag säga stärks lite extra under bokslutssäsongen då vi hjälps åt, även mellan team.
Tack vare vårt system och en tydlig bokslutsprocess så har vi möjlighet att hjälpa varandra på ett väldigt bra sätt.
💜 Vad är det bästa med Kleer som arbetsplats?
Att det är ett bolag under ständig förändring! Jag älskar när det händer saker och att få utmanas i det dagliga jobbet och jobba i olika förändringsprojekt är definitivt något som får mig att trivas.
Tack Linda för att du väljer Kleer!